Srčki

Kako + kaj ocenjujemo?

Drugi imajo mišelinke, mi pa srčke! Zato nimamo tri, temveč štiri, kmalu pa – upamo – jih bomo imeli pet.
Mera za ocenjevanje kakovosti slovenske kulinarike.

Slovenska kuhinja ima bogato tradicijo! Toda, zgolj od preteklosti se ne da živeti. Zato je še bolj pomembno, da ima slovenska kulinarika prihodnost! Zagotavlja jo vztrajen dvig kakovosti najboljših slovenskih gostiln. Katere pa so najboljše slovenske gostilne? To je tisto večno vprašanje, kaj ne!

Odgovor nanj so srčki. Srčki so nova mera za ocenjevanje kakovosti slovenske kulinarike in predstavljajo nadgradnjo časopisne kulinarične kritike, s katero smo začeli v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Rad Dobrojem je bil krščen 1992. leta, tukaj podpisana pa sva začela gostilne kot kulinarična kritika obiskovati že 1988. leta. Najprej so bile kulinarične reportaže v tedniku 7D, potem pa se je začelo z rednimi kulinaričnimi kritikami, najprej v Večeru, od 2005 tudi na spletni strani (rad-dobrojem.si; njena naslednica je zdaj vivi.si), in od 2008 do jeseni 2018 v Nedelu. Kdo bi preštel vse restavracije, gostilne, hode (ne vhode!), sončke, mišelinke in članke, ki se jih je nabralo že krepko čez tisoč! Zaradi tega sva tudi ”zgradila” Šolo okusov!

Najbrž se kak kuhar oziroma chef bolj potrudi tudi zato, ker nikoli ne ve, kje, kdaj in kdo ga ocenjuje?!

Kulinarični kritik (nenajavljeno) pride, naroči, plača in oceni. To pomeni, da je ocena rezultat njegovega zadnjega obiska v gostilni/restavraciji. Zato gostje, ki gredo po njegovi sledi, pridejo velikokrat v gostilno kar s časopisom v roki, češ: ”Želim to isto!” Potem pa so eni zadovoljni, eni pa tudi ne …

Ker meniva, da posamezne kulinarične kritike in ocene v medijih niso dovolj, saj nosijo vselej datum izida medija, v katerem so objavljene, sva na osnovi dolgoletnih izkušenj in profesionalnega ukvarjanja s kulinarično kritiko izdelala novo metodologijo ocenjevanja kakovosti slovenskih gostiln in restavracij.

– Violeta & Uroš Mencinger

Zakaj potrebujemo srčke?

Zato, ker brez srčnosti ni dobre gostilne (in dobrega gostinca).
Ker nam je ob dobri hrani lepo in toplo pri srcu.
Ker gre ljubezen skozi želodec!

Srčke potrebujemo zato, da vemo, v katerih gostilnah nam ne bo žal za naš denar! Srčki so za to, da vemo, kam naj gremo, ker v gostilno ne smemo nikoli na slepo. Če pa slučajno že, vemo, kam smo prišli. Srčki so zato, da vemo, kaj lahko (tam) pričakujemo; kaj lahko naročimo, da bomo zadovoljni; kaj dobrega lahko dobimo za naš denar. Srčki nam povedo, kdaj, ob kakšni priložnosti, v kakšni družbi, zakaj, izberemo enkrat to gostilno ali restavracijo in drugič ono. Ker srčki niso tekmovalna razvrstitev, temveč kakovostna klasifikacija.

Danes je najboljše v enem srčku, naslednjič v dveh, ob neki drugi priložnosti v treh, naslednje leto pa, upajmo, da spet, v štirih. Največ srčkov, namreč, ne pomeni, da nam je vedno le do njih, najmanj pa ne, da jih odsvetujemo.

Še posebej pa srčke potrebujemo zaradi – stalnosti! Kajti srčki na teh straneh niso le rezultat zadnjega obiska, ki je (lahko) že jutri preteklost. Zato vse podatke o najboljših slovenskih gostilnah in restavracijah sproti aktualiziramo ter gostilne in restavracije tudi redno preverjamo.

Zato je pomembno, da srčkov ne gledamo le kot oceno. Čeprav ima vsaka gostilna in restavracija svojo spletno stran, se v Šoli okusov na vivi.si trudimo, da naši člani na enem mestu dobijo vse najbolj pomembne podatke o konkretni gostilni ali restavraciji. Srčki so le eden med njimi. Včasih več kot besede povedo dobre fotografije. Drugič je bolj od ocene pomembno, kaj je trenutno na jedilnem listu. Tretjič je bolj kot danes pomembno, kaj se je dogajalo sinoči.

Srčke potrebujemo

gostje

ker nam ne sme biti vseeno,
kdaj, kam in zakaj
bomo šli ravno v to gostilno!

gostinci in chefi

ker jim ne sme biti vseeno,
kdo, kdaj in kako jih ocenjuje!

Katere niso najboljše slovenske gostilne?

Ker je – žal! – še vedno več gostiln slabih kot dobrih, se poslovimo najprej od prvih.
Tukaj je pet pravil, ki se jih striktno držimo, ko ocenjujemo. Srčkov ne podeljujemo:

1.

Tistim, ki mislijo, da lahko ugodijo vsem.

In imajo zato dolg jedilni list in kratko vinsko karto. Ne verjamemo, da se da hkrati peči dobre čevapčiče, cvreti dobre lignje, rezati dobre klobase in raztegovati dobro testo za pice. Gremo tja, kjer vemo, da bo boljše kot drugod.

 

2.

Tistim, ki pridejo v gostilno hkrati z nami.

In začnejo kuhati šele, ko naročimo. Za srčke ne jemo (le) zato, ker smo lačni, temveč zato, ker hočemo ob tem tudi uživati. Zato ne prenesemo površnosti, bližnjic in bleferstva. Gremo le tja, kjer znajo, hočejo in se trudijo.

 

3.

Tistim, ki so vse zapravili za opremo in blišč,
zmanjkalo pa jim je za kuharja.

Ni nam vseeno, kje in na kakšnem stolu sedimo, kdo in kako nas postreže ter koliko in kdaj bomo plačali. Toda, ker gremo v gostilno predvsem zaradi hrane, je kuhar tisti, ki odloča, ali in kako bomo zadovoljni. Zato v kuhinjah s srčki lahko kuhajo le kuharji z znanjem, srcem in željo. Ker takšni svojemu šefu pravijo chef.

 

4.

Tistim, ki vsaj enkrat mesečno ne obiščejo vsaj ene izmed gostiln z vsaj enim srčkom.

V gostilnah s srčki pričakujemo, da bo chef (vedno) tam. Če ga pa slučajno ni, je to zato, ker se izpopolnjuje, raziskuje, odkriva, gostuje, potuje. A tudi takrat pričakujemo, da bosta na naših krožnikih, ki jih bodo pomočniki pripravili po njegovih navodilih in uku, njegov slog in podpis. Nočemo chefov, ki že vse znajo in jih nikjer ni.

 

5.

Tistim, ki se jih ne moremo znebiti.

Ko gremo iz gostilne, nočemo, da gre ona z nami … Ko stopimo na ulico, nočemo, da vsi vedo, kje smo bili in kaj smo jedli. Zato nam iz gostiln s srčki ni potrebno pobegniti v čistilnico, saj imajo njihove kuhinje dobro zračenje in majhne friteze. Med nedopustno onesnaževanje v gostilnah uvrščamo tudi neprostovoljno poslušanje radijskih postaj.

Kaj + kako ocenjujemo?

Prepoznati, kdaj je ”srčkano”, je enostavno!
Potrebno je zadostiti zgolj trem zahtevam:

1.

Ko jemo, smo dobre volje!

 

2.

Ko plačamo, nam ni žal.

 

3.

Ko gremo, si želimo priti ponovno.

In s tem se ocenjevanje lahko začne.

Želite, da vas ocenimo?

Kulinarična kritika samo za vaše oči.
In vaše ukrepanje!

Slovenska kulinarika je v zadnjih letih naredila velik korak v kakovostno smer. Toda, nismo še najboljši in moramo še napredovati. Zato je potrebno prenesti tudi kritiko – ne iskati le tisto, kar je že dobro, temveč tudi tisto, kar še ni.

Nenapovedano vas obiščeva, naročiva, pojeva, popijeva, analizirava, oceniva in napiševa poročilo o ocenjevanju. Samo za vas!

Primer poročila o ocenjevanju

Za gostilne/restavracije, ki prejmejo oceno 5 ali več, pripravimo tudi oceno za javnost, ki je osnova za vključitev ali ažuriranje predstavitve na straneh Šole okusov.

Gostilne, ki prejmejo oceno 6 ali več (1 srček ali več), povabimo k sodelovanju v akciji Teden restavracij (izjemoma lahko selektor povabi k sodelovanju tudi gostilne/restavracije z oceno 5).

Želite tudi vi ocenjevati?

Samo za člane Šole okusov.

Top
Vpiši se v Šolo okusov!
Ne jej z usti. Jej z glavo!
Neomejen dostop do Šole.
Neomejen dostop do Kuhinje.
Neomejen dostop do Gostilne.
Neomejen dostop do Chefov.
Neomejen dostop do Potepa.
Neomejen dostop do Tržnice.
Neomejen dostop do B®loga.
Težave pri aktivaciji naročnine? Pomagajte si z navodili ali nas kontaktirajte.
Naroči se na Dobre novice!
tedenska mera dobrojedskih informacij, da boste izvedeli več in prvi:
kje, kako, kdaj, zakaj boste radi dobro jedli!