Nerua v Guggenheimu

  • Pozdrav

    Kuharjev pozdrav je bil tako nežen, da se je poširano jajce, povaljano v hrustljavih kosmičih kdo ve česa, hotelo razpočiti med prsti. Povaljati ga v majonezi, ki je imela značilno česnast okus, je bila zato prava umetnost.

    guggenheim
    od
    Avtor slike: UME
  • Guggenheim

    V eni najbolj znanih umetnostnih galerij na svetu, ki je iz dolgočasnega industrijskega mesta naredila svetovno turistično destinacijo Bilbao, pa se je umetnost preprostosti in izvornosti Joseana Martineza Alije s tem šele začela. ”Naju zafrkava?” sva ga sumila, ko je na vročem krožniku poslal majhne grižljaje soparjene kolerabe, prekrite s tankimi rezinami črne redkve. Da zelenjava ni plesala po velikem krožniku, je bila nanj prilepljena z nežnimi sledmi zeliščnega soka, ki ji je dodal kiselkast okus in hkrati razorožil njeno grenkobo.

    guggenheim12
    od
    Avtor slike: UME
  • Beluš

    Ker pa je bil na drugem krožniku le debeli beluš, le prerezan na polovico, le do vročega pogret v vodi, ki pa je bila najbrž fond, in le z dodatkom želirane omake z okusom pomaranče in kardamoma, je bilo očitno, da chef resno misli. Še vilic mu je bilo škoda za ta čudoviti primerek beluša, ki se je grizel kot najbolj sočno jabolko. Nož bi uničil njegovo deviško goloto, ki so jo (spet) morali objeti prsti, da se je še kazalec potopil v omako. Alija je iz oblizovanja naredil umetnost!

    guggenheim2
    od
    Avtor slike: UME
  • Le krožniki

    Do desetih (zvečer) se je restavracija napolnila. Le mize so še vedno ostale nepogrnjene in le vsak hod je dobil nove vilice ali novi prtiček za umivanje rok, da je bilo drobtin že za novo štruco kruha. Vino v kozarcih in rdeče stene sta bili edini barvi, ki sta zmotili tihožitje krožnikov, ki so bili po vseh (starih) kuharskih pravilh do popolnosti dolgočasni. Brez prilog, omak, skorij, vrstnega reda. Da kuhar točno ve, kaj dela, so dokazovali le zelo vroči krožniki in še bolj vroč pribor. Kot da je bilo to njegovo edino kuhanje.

    guggenheim3
    od
    Avtor slike: UME
  • Artičoke

    Niso bili okusi, ki bi bili nenavadni. Bili so okusi, ki so bili tako močni, da smo na to že pozabili! Doslej je veljalo, da je potrebno morske prebivalce čim bolj žive iz kuhinje prinesti na mizo. Alija pa to počne z zelenjavo. Od radiča ponudi le trdi, neuporabni, stebelni del, ki ga zgolj sopari. V lečino juho zameša konfit čebule. Brez popravkov, olepšav, celo brez barv. Kot takrat, ko še ni bilo (barvne) televizije. Ker takrat so bili še okusi!

    Ko namakaš majhne artičokine srčke v novo omako, ko se ti zdi, da pravzaprav grizeš lešnike, imaš predvsem veliko časa. Nič te ne (z)moti, nihče ti nič ne prigovarja, še krožnik je le navadni podstavek. So le sestavine in kuhar je le vrtnar.

    guggenheim5
    od
    Avtor slike: UME
  • Testenine so bile še bolj kot surove; toda tako lepljive, da so se skuhale le v omaki iz ogromnega lonca ribje juhe. Malo pekoče, zelo slano, a morsko in ribje.

    guggenheim6
    od
    Avtor slike: UME
  • Meso

    Meso je bilo še bolj kot trdo. Toda, ko si ga rezal in grizel, je bilo zelo mesno!

    guggenheim8
    od
    Avtor slike: UME
  • Šodo

    Sladici pa, le sladki nista bili … Espuma, šodo, pomaranča in evkaliptusovo olje. Bolj lahko se ne da.

    guggenheim9
    od
    Avtor slike: UME
  • Čokolada

    Čokolada, zgolj čokolada, brez sladkosti a tudi grenkobe, kot flan, ki ni videl pečice, kot pena, ki ne pozna moussa.

    guggenheim10
    od
    Avtor slike: UME
  • Umetnost

    Josean Martinez Alija je del umetnosti muzeja Guggenheim.

    guggenheim13
    od
    Avtor slike: UME
Top
Vpiši se v Šolo okusov!
Ne jej z usti. Jej z glavo!
Neomejen dostop do Šole.
Neomejen dostop do Kuhinje.
Neomejen dostop do Gostilne.
Neomejen dostop do Chefov.
Neomejen dostop do Potepa.
Neomejen dostop do B®loga.
Težave pri aktivaciji naročnine? Pomagajte si z navodili ali nas kontaktirajte.
Naroči se na Dobre novice!
tedenska mera dobrojedskih informacij, da boste izvedeli več in prvi:
kje, kako, kdaj, zakaj boste radi dobro jedli!