15. marca 2024

Izbor okusov

Lačni smo vsi. Gostiln, ki nas vabijo, pa je veliko. Toda malo je res dobrih in še manj vrhunskih! Zakaj torej ocenjujejo gostilne?

  1. – Ker VIVI uči, svetuje in vabi.
  2. – Ker Šola okusov uči, kako dobro jesti.
  3. – Ker je ocenjevanj in ocen veliko, a zaradi tega izbira še težja.
  4. – Ker Teden restavracij dvakrat letno vabi na najbolj okusni teden v Sloveniji.
  5. – Ker je VIVI Izbor okusov, ki je zrasel iz Šole okusov in izbira restavracije za Teden restavracij, iskalnik najboljših slovenskih gostiln in restavracij.
  6. – Ker Izbor okusov vabi: ”Izberi. Rezerviraj. Uživaj!”
LiparDesign

Danes že vsi ocenjujejo gostilne. Vsak slika, kaj jé in pije, vsak o tem poroča celemu svetu in vsak je strokovnjak za kakovost gostinske storitve. Verjamete zato vsaki oceni in vsakemu ocenjevalcu?

Ker je ocenjevalcev preveč, se njihove ocene zelo razlikujejo. Zato je najboljše, kajne, verjeti le sebi. Toda to pomeni, da hodimo vedno v isto gostilno, če pa te ni v bližini, pa izberemo kar na slepo. Doživimo v ”naši” gostilni kdaj kaj novega? Doživimo v ”slepi” gostilni kdaj tudi kaj dobrega?

Zato je pomembno, da hodite le v dobre gostilne, ki jih dobro poznate ali pa ste zanje dobili dobro priporočilo! Toda, kako izbrati dobro gostilno? In komu verjeti, ko nam jo priporoča?

Izbor okusov nam omogoča, da v gostilne ne hodimo na slepo, saj so v našem iskalniku najboljših slovenskih gostiln le preverjene – strokovno ocenjene. Izbor okusov pomeni, da smo že mi, ki gostilne ocenjujemo profesionalno, naredili predizbor, da vi dokončno izberete:

  1. – kam (po Sloveniji),
  2. – koliko (srčkov),
  3. – kaj (želite),
  4. – zakaj (vas vabijo).

Srčki, da nas ustrezno usmerijo

Tudi vrhunske gostilne morajo nasititi. Ker pa v njih nismo le lačni, temveč tudi radovedni, vrhunske ocenjujemo bolj podrobno in z več kriteriji. In srčki so pri nas mera za ocenjevanje kakovosti slovenske kulinarike.

Srčke potrebujemo zato, da vemo, v katerih gostilnah nam ne bo žal za naš denar! Srčki so zato, da vemo, kam naj gremo, ker v gostilno ne smemo nikoli na slepo. Če pa slučajno že, vemo, kam smo prišli. Srčki so zato, da vemo, kaj lahko (tam) pričakujemo; kaj lahko naročimo, da bomo zadovoljni; kaj dobrega lahko dobimo za naš denar. Srčki nam povedo, kdaj, ob kakšni priložnosti, v kakšni družbi, zakaj, izberemo enkrat to gostilno ali restavracijo in drugič ono. Ker srčki niso tekmovalna razvrstitev, temveč kakovostna klasifikacija.

Danes je najboljše v enem srčku, naslednjič v dveh, ob neki drugi priložnosti v treh, naslednje leto pa, upajmo, da spet, v štirih. Največ srčkov, namreč, ne pomeni, da nam je vedno le do njih, najmanj pa ne, da jih odsvetujemo. A še preden je za srčke mora biti za – nasmeh!

Še posebej pa srčke potrebujemo zaradi – stalnosti! Kajti srčki na teh straneh niso le rezultat zadnjega obiska, ki je (lahko) že jutri preteklost. Zato vse podatke o najboljših slovenskih gostilnah in restavracijah sproti aktualiziramo ter gostilne in restavracije tudi redno preverjamo.

Zato je pomembno, da srčkov ne gledamo le kot oceno. Čeprav ima vsaka gostilna in restavracija svojo spletno stran, se trudimo, da naši bralci na enem mestu dobijo vse najbolj pomembne podatke o konkretni gostilni ali restavraciji. Srčki so le eden med njimi. Včasih več kot besede povedo fotografije. Drugič je bolj od ocene pomembno, kaj je trenutno na jedilnem listu. Tretjič je bolj kot danes pomembno, kaj se je dogajalo sinoči.

Dobra volja je osnova za vrhunsko doživetje. A najprej ocenjujemo zadovoljstvo, ki povzroči dobro voljo (nasmeh).

KRITERIJI ZA NASMEH

Le od tistih, ki razveselijo (SIT 4) ali celo osrečijo (SIT 5), pa (lahko) pričakujemo še več – in to je vrhunskost, ki jo nagrajujemo s srčki!

Hrustljavi tunin tatar, mladi sir, zelišča, spomladanske rožice, Kamin

KRITERIJI ZA SRČKE

Nasmeh

Ko plačaš, si zadovoljno sit, ker je boljše kot drugje.

Ponovni obisk: pridem še! 

1 srček

Med najboljšimi! Njim se začnemo prepuščati, pri njih začnemo spoznavati.

Obisk: kmalu! 

2 srčka

Najboljše čim večkrat! Ni še vse vrhunsko, je pa že zelo dobro in s chefovim podpisom.

Obisk: vsaj mesečno!

3 srčki

Najboljše za vaš denar! Zaradi njihove ustvarjalnosti pozabimo na svoje območje ugodja in se jim povsem prepustimo.

Obisk: vsaj vsako sezono!

4 srčki

Najboljše pri nas! Vrhunsko, kreativno, kaže pot, so naš ponos, zaradi njih k nam prihajajo od vsepovsod.

Obisk: vsaj enkrat letno!

5 srčkov

Med najboljšimi na svetu! Doživiš vrhunec, ostaneš brez besed, zapomniš si za vedno, nisi le srečen, temveč hvaležen.

Slovenska kuhinja ima bogato tradicijo! Toda, zgolj od preteklosti se ne da živeti. Zato je še bolj pomembno, da ima slovenska kulinarika prihodnost! Zagotavlja jo vztrajen dvig kakovosti najboljših slovenskih gostiln. Odgovor na vprašanje, katere so najboljše, pa so srčki.

Kulinarični kritik (nenajavljeno) pride, naroči, plača in oceni. To pomeni, da je ocena rezultat njegovega zadnjega obiska v gostilni/restavraciji. Zato gostje, ki gredo po njegovi sledi, želijo enako, češ: ”Tudi zame!” Potem pa so eni zadovoljni, eni pa tudi ne …

Posamezne kulinarične kritike in ocene v medijih niso dovolj, saj nosijo vselej datum izida medija, v katerem so objavljene, zato pri nas – na osnovi dolgoletnih izkušenj in profesionalnega ukvarjanja s kulinarično kritiko, uporabljamo lastno, s srčki okronano, metodologijo ocenjevanja kakovosti slovenskih gostiln in restavracij.