To bi naj bilo prvo pravilo gostinstva. Je res?

Piše: Uroš Mencinger

Gost ni kralj! Zato, ker se gostilne do njega obnašajo kot do kralja … Pa jih razumi, če zmoreš.

Večina gostiln se pravila, da je kralj gost, drži kot pijanec plota. Zaradi tega so si takšne gostilne tudi podobne kot pijanci. Vse se obnašajo enako in vijugajo levo ter desno.

Želijo, da je gost pri njih kralj, zato hočejo ustreči vsem, dejansko pa s tem strežejo množici, ne pa posameznikom. Množica, namreč, pomeni denar, posameznik pa delo; pri množici kakovost ni pomembna, pri posameznikih pa je zelo.

Rezultat: enaki in predolgi jedilni listi, vsi delajo vse in povsod, bližnjice, varčevanje, tekoči trak, razmerje cena-količina, namesto cena-kakovost, ambient pomembnejši od bistva (hrane), obračanje po vetru (modi) … 

Posledica: množica jé vedno slabše, in ne le v gostilni, temveč tudi doma; o dobri (pre)hrani vé vedno manj, čeprav se za njo vedno bolj zanima; a za njo se vedno bolj zanima zato, ker je vedno bolj odvisna od industrijske hrane; ker je industrijska hrana vedno bolj popularna, je kulinarika vedno bolj popularna; v tej popularnosti svoj trenutek slave doživljajo celo kuharji, ki so zato chefi.

Na drugem koncu ”kraljestva” so gostilne, ki se jim pravila, da je gost kralj, ni potrebno držati. V njih množice, namreč, ni, so le ”kralji” … Čeprav je Slovenija s cenami chefovskih (degustacijskih) menijev še vedno obljubljena dežela, gredo tudi pri nas cene vsako leto pridno navzgor, zato si jih vedno bolj lahko privošči le ”elita”. V takšnih gostilnah se zato srečujejo le vozniki dragih avtomobilov, pomembneži, vplivneži, znani in zbiratelji (mišelink).

Na ta način imamo množične in elitne gostilne, ”navadnemu” gostu pa je zato vedno težje najti in izbrati dobro gostilno. Ker pač ni ”kralj”.

Razen v Tednu restavracij! Kmalu, od 12. do 21. oktobra! Rezervirajte tukaj.

Tags: , , , , , ,