Kako ocenjujemo

DOMA TONKATSU ALI DUNAJC?

NADOKUS TUDI DOMA

OBRED ZA DOMAČI OBED

KUHLJANJE V DOMAČI PEČICI

var htmlDiv = document.getElementById("rs-plugin-settings-inline-css"); var htmlDivCss=".tp-caption.vivi-content-slider-40px,.vivi-content-slider-40px{font-size:40px;line-height:27px;font-weight:300;font-family:\"Open Sans\",sans-serif;color:rgb(255,255,255);text-decoration:none;background-color:transparent;border-width:0px;border-color:rgb(0,0,0);border-style:none;text-shadow:none}";
if(htmlDiv) {
htmlDiv.innerHTML = htmlDiv.innerHTML + htmlDivCss;
}else{
var htmlDiv = document.createElement("div");
htmlDiv.innerHTML = "" + htmlDivCss + "";
document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(htmlDiv.childNodes[0]);
}

if (setREVStartSize!==undefined) setREVStartSize(
{c: '#rev_slider_31_2', gridwidth: [960], gridheight: [250], sliderLayout: 'auto'});

var revapi31,
tpj;
(function() {
if (!/loaded|interactive|complete/.test(document.readyState)) document.addEventListener("DOMContentLoaded",onLoad); else onLoad();
function onLoad() {
if (tpj===undefined) { tpj = jQuery; if("on" == "on") tpj.noConflict();}
if(tpj("#rev_slider_31_2").revolution == undefined){
revslider_showDoubleJqueryError("#rev_slider_31_2");
}else{
revapi31 = tpj("#rev_slider_31_2").show().revolution({
sliderType:"standard",
jsFileLocation:"//vivi.si/wp-content/plugins/revslider/public/assets/js/",
sliderLayout:"auto",
dottedOverlay:"none",
delay:9000,
navigation: {
keyboardNavigation:"off",
keyboard_direction: "horizontal",
mouseScrollNavigation:"off",
mouseScrollReverse:"default",
onHoverStop:"off",
touch:{
touchenabled:"on",
touchOnDesktop:"off",
swipe_threshold: 75,
swipe_min_touches: 1,
swipe_direction: "horizontal",
drag_block_vertical: false
}
},
visibilityLevels:[1240,1024,778,480],
gridwidth:960,
gridheight:250,
lazyType:"single",
shadow:0,
spinner:"off",
stopLoop:"off",
stopAfterLoops:-1,
stopAtSlide:-1,
shuffle:"off",
autoHeight:"off",
disableProgressBar:"on",
hideThumbsOnMobile:"off",
hideSliderAtLimit:0,
hideCaptionAtLimit:0,
hideAllCaptionAtLilmit:0,
debugMode:false,
fallbacks: {
simplifyAll:"off",
nextSlideOnWindowFocus:"off",
disableFocusListener:false,
}
});
}; /* END OF revapi call */

}; /* END OF ON LOAD FUNCTION */
}()); /* END OF WRAPPING FUNCTION */

Spletni tečaj, ki pomaga gostom ločiti dobre in vrhunske od slabih, gostincem pa postati dobri in/ali vrhunski. Kako izbrati pravo gostilno? Ko ste lačni, jejte dobro, ne slabo, ko ste radovedni, jejte vrhunsko, ne slavno. Postanite kulinarični kritik, ocenjujte strokovno, najprej dobre, potem pa še vrhunske.
Kulinarična kritika: Violeta + Uroš Mencinger
 
Največkrat gremo v gostilno zato, ker smo lačni, včasih pa tudi zato, ker smo radovedni. V prvem primeru se hočemo le najesti, torej gre le za prehranjevanje, v drugem primeru pa razen sitosti želimo še dodatno zadovoljstvo, torej gre tudi za uživanje.
Zaradi tega imamo tudi dve skupini gostiln, prve se osredotočajo na zadovoljevanje apetita, druge pa na zadovoljevanje (skoraj) vseh naših čutil. Zato potrebujemo tako ene kot druge.
Katero gostilno, ”udobno” ali ”uživalno”, izbrati, je preprosto. Ko sem lačen - in to smo vsak dan vsi vsaj enkrat -, se hočem nasititi čim prej, čim bližje in čim ceneje. Kdor zna in ima možnost, kuha sam oziroma jé doma, kdor ne, pa mora v gostilno.
Ko pa hočemo več od sitosti, je lakota sicer dobrodošla, saj ne moremo uživati v hrani s polnim želodcem, a takrat se nam ponavadi ne mudi, pripravljeni smo poiskati, rezervirati, čakati, potovati …, in jasno nam je tudi, da nas bo to stalo.
Težko pa je izbrati znotraj ene ali druge skupine. Tudi blizu jih je lahko več in med ”hitrimi” in ”poceni” niso vse enako dobre. Prav tako pa tudi daleč ter ”drago” še ne zagotavlja užitka … Zato pri izbiri konkretne gostilne potrebujemo pomoč! Zato pri tem pridejo prav kulinarični kritiki, ki se z ocenjevanjem gostiln ukvarjajo poklicno in strokovno. Zato ste Vi zdaj na kulinaričnem portalu Šole okusov, na spletnem tečaju, ki vam bo pomagal ločiti dobre od slabih (gostiln).

Ocenjevanje dobrihOcenjevanje vrhunskihOcenjevanje dobrih
Ocenjevanje dobrihZa ocenjevanje potrebujemo mero. Ta mera je ocenjevalna lestvica, ki je pri različnih ocenjevanjih različno dolga. Najbolj znana je Michelinova, ki ima le 3 stopnje. Toda takšna ”skopost” hkrati pomeni, da so tisti z eno, dvema ali tremi zvezdicami sicer znani in cenjeni, vendar jih je temu primerno zelo malo. Kaj pa vsi drugi? Kako pa bomo zanje vedeli, ali so vredni naše lakote?
No, resnici na ljubo, tudi Michelin nima le treh stopenj, temveč v svojih vodičih upošteva tudi gostilne brez zvezdic, ki jim podeljuje druge oznake. A to ni tako popularno.
Tudi v Šoli okusov menimo, da lestvica ne sme biti zapletena, predolga in nepregledna. Sto točk, dvajset stopenj, ne-okrogle številke …, to je za matematike in računalnike, ne pa za ”preprosto” odločitev med dobrim in slabim. Zato imamo v Šoli okusov le 5 ocen. Tudi zato je to šola (okusov).
Ker pa obstajata, kot smo že zgoraj ugotovili, predvsem dve skupini gostiln, oziroma dve glavni vrsti razlogov, zakaj gremo v gostilno, ima naša lestvica dejansko deset stopenj, toda v dveh delih.
V prvem delu ocenjujemo, kako zadovolj(e)no je naše območje udobja. Ocen je 5, tako kot v šoli, od nezadostno do odlično. Ta del je pomemben za vse gostilne. Tudi v tistih s srčki se moramo najesti.
Za drugi del je potrebno stopiti iz območja udobja v območje spoznavanja novega, odkrivanja, učenja. Zato v tem delu ne nastopajo vse gostilne, temveč le tiste, ki jim ni dovolj, da se v njih le najemo, temveč želijo, da tudi uživamo. Tudi ta del ima 5 ocen, predstavljajo pa jih srčki, ki jih je lahko največ pet.

Dobre in vrhunske

Čeprav se zdi, da gostilne izbiramo gostje, ni čisto tako. Lahko celo rečemo, da gostje izbiramo le gostilne in restavracije iz prve skupine, z ocenami od 1 do 5. Tiste iz druge skupine, s srčki, pa si goste izbirajo same …

Klik

Dobre in vrhunske

Gostje ocenjujejo

Kaj v kuhinji potrebuje domači chef in česa ne potrebuje tisti, ki bi rad kuhal, a z nakupovanjem išče izgovore, da mu ni treba.

Klik

Gostje ocenjujejo

Šola za ocenjevanje

Kako izbrati boljše med ”udobnimi”, vsakodnevnimi, najbolj množičnimi gostilnami, ki so ”blizu, hitre in poceni”? Odgovor na to vprašanje je – Šola okusov!

Klik

Šola za ocenjevanje

Dobre gostilne

Vsi, ki kuhajo za sitost, bi to počeli za 5, in vsi, ki obiskujejo ”prehranjevalnice”, bi radi iz njih odhajali siti za 5. Težko uresničljivo? Sploh ne!

Klik

Dobre gostilne

Dobri gostje

Ker je ocenjevanje gostiln iz prve skupine prepuščeno gostom, moramo tudi gostje izpolnjevati določene kriterije, ki so potrebni za dobro ocenjevanje.

Klik

Dobri gostje

Dobri 1 – 5

Ocenjevanje restavracij na Šoli okusov je, tako kot v pravi šoli, od nezadostno do odlično, in predstavlja osnovo za pridobivanje srčkov.

Klik

Dobri 1 – 5

Ocenjevanje vrhunskih
Ocenjevanje vrhunskihSlovenska kuhinja ima bogato tradicijo! Toda zgolj od preteklosti se ne da živeti. Zato je še bolj pomembno, da ima slovenska kulinarika prihodnost! Zagotavlja jo vztrajen dvig kakovosti najboljših slovenskih gostiln. Katere pa so najboljše slovenske gostilne? To je tisto večno vprašanje, kaj ne!
Odgovor nanj so srčki! Srčki so nova mera za ocenjevanje kakovosti slovenske kulinarike in predstavljajo nadgradnjo časopisne kulinarične kritike, s katero sva začela v devetdesetih letih prejšnjega stoletja.
Rad Dobrojem je bil krščen 1992. leta, tukaj podpisana pa sva začela gostilne kot kulinarična kritika obiskovati že 1988. leta. Najprej so bile kulinarične reportaže v tedniku 7D, potem pa se je začelo z rednimi kulinaričnimi kritikami, najprej v Večeru, od 2005 tudi na spletni strani (www.rad-dobrojem.si; njena naslednica je zdaj vivi.si), in od 2008 do 2018 v Nedelu. Kdo bi preštel vse restavracije, gostilne, hode (ne vhode!), sončke, mišelinke in članke, ki se jih je nabralo že krepko čez tisoč! Ne nazadnje, že dolgo nisva več sama, saj je tudi pri nas kulinaričnih kritikov in kulinaričnih piscev že za pravi ceh. Seveda, in vsak dan prihajajo še novi in novi blogerji.
Najbrž se kak kuhar oziroma chef bolj potrudi tudi zato, ker nikoli ne ve, kje, kdaj in kdo ga ocenjuje?!
Kulinarični kritik (nenajavljeno) pride, naroči, plača in oceni. To pomeni, da je ocena rezultat njegovega zadnjega obiska v gostilni/restavraciji. Zato gostje, ki gredo po njegovi sledi, pridejo že z naročilom: ”Želim enako!” Potem pa so eni zadovoljni, eni pa tudi ne …
Ker meniva, da posamezne kulinarične kritike in ocene v medijih niso dovolj, saj nosijo vselej datum izida medija, v katerem so objavljene, sva na osnovi dolgoletnih izkušenj in profesionalnega ukvarjanja s kulinarično kritiko izdelala novo metodologijo ocenjevanja kakovosti slovenskih gostiln in restavracij, ki je tema tega spletnega tečaja o ocenjevanju.
Uroš in Violeta Mencinger
 

Violeta in Uroš Mencinger

Naši srčki

Drugi imajo mišelinke, mi pa srčke! Srčki so nova mera za ocenjevanje kakovosti slovenske kulinarike in predstavljajo nadgradnjo časopisne kulinarične kritike, s katero smo začeli v devetdesetih letih prejšnjega stoletja.

Klik

Naši srčki

Slabe gostilne

Ker je – žal! – še vedno več gostiln slabih kot dobrih, se poslovimo najprej od prvih. Tukaj je pet pravil, ki se jih striktno držimo, ko ocenjujemo.

Klik

Slabe gostilne

Kriteriji za srčke

Prepoznati, kdaj je ”srčkano”, je enostavno - potrebno je zadostiti zgolj trem zahtevam. A s tem se ocenjevanje šele začne!

Klik

Kriteriji za srčke

Srčki 1 – 5

Od najboljših do najboljših na svetu je dolga pot. S srčki označujemo mejnike na njej s katerimi se restavracije razvijejo v mednarodne kulinarične temple.

Klik

Srčki 1 – 5

...

Top
Vpiši se v Šolo okusov!
Ne jej z usti. Jej z glavo!
Neomejen dostop do Šole.
Neomejen dostop do Kuhinje.
Neomejen dostop do Gostilne.
Neomejen dostop do Chefov.
Neomejen dostop do Potepa.
Neomejen dostop do Tržnice.
Neomejen dostop do B®loga.
Težave pri aktivaciji naročnine? Pomagajte si z navodili ali nas kontaktirajte.
Naroči se na Dobre novice!
tedenska mera dobrojedskih informacij, da boste izvedeli več in prvi:
kje, kako, kdaj, zakaj boste radi dobro jedli!