1. oktobra 2025

Teden restavracij 2025: gostoljubje!

Teden restavracij 2025: Gostoljubni gostinci, zadovoljni gostje – V izbranih restavracijah in gostilnah, ki nastopajo v jesenskem Tednu restavracij, zato pričakujte prijazne gostitelje in bodite dobri gostje

Gostoljubje je osnova gostinstva! Zadovoljni gostje so najboljši gostje! Oboje je tesno povezano in soodvisno, kar nenazadnje dokazuje ravno Teden restavracij. Nista le dobra hrana in prijazna cena odločilni, da je TR kulinarično gibanje, vsak Teden restavracij pa je čas, ko najraje in najbolj množično uživamo v najboljših slovenskih restavracijah in gostilnah. A tako mora biti vse leto, vedno in povsod! Zato tokrat Teden restavracij pomen gostoljubnih gostincev in zadovoljnih gostov izpostavlja še posebej – da bo oboje postalo zakon.

Grad Štanjel

Obisk gostilne naj bo doživetje

Na Teden restavracij – in nasploh v gostilno – ne gremo le zato, ker smo lačni. Teden restavracij je doživetje! Toda ne le doživetje dobre hrane in okusnega menija TR. Na končno zadovoljstvo gosta, da ne odhaja le sit, temveč z nasmehom in dobre volje, vpliva vse, od prihoda do odhoda; kam vstopimo, kako nas pozdravijo, kam nas posedejo, kako nam svetujejo, kako nas postrežejo, kako udoben je stol, kako visoka je miza, kakšna je svetloba, kakšna je glasbena spremljava, kako hrupno je, kakšen je zrak, kakšno je razpoloženje gostiteljev in gostov …

Ob številnih dejavnikih, ki vplivajo na zadovoljstvo gostov in gostoljubje gostincev, pa ima Teden restavracij še svoje posebnosti. Kot rečeno, gre za doživetje, zato so pričakovanja gostov večja, prav tako pa tudi odgovornost gostiteljev. Na Tednu restavracij je več gostov kot običajno, veliko jih pride naenkrat, zato se vsaka sodelujoča restavracija na Teden restavracij posebej pripravi in okrepi ekipo v kuhinji in strežbi. Pri tem pa je pomembno, da je zaradi Tedna restavracij še boljše – ne slabše! – kot sicer.

KULT 316

Gostje, pojdimo v goste!

Da bo res tako, pa moramo začeti najprej pri sebi, pri nas, več kot 50 tisoč gostih, ki že komaj čakamo, da se pomladni Teden restavracij začne in gremo spet v – gostilno. V gostilno? Ne, v goste!

Teden restavracij je povabilo. To pomlad nas vabi kar 117 izbranih restavracij iz vse Slovenije. In ne vabijo nas le na menije TR, temveč nas vabijo v goste! To pa pomeni, da na Tednu restavracij nismo (le) obiskovalci, kupci, stranke, jedci in plačniki, temveč smo predvsem gostje.

Ne, ni vam potrebno v goste prinesti rož in steklenice vina. Rože bodo že na mizah s TR meniji in steklenice bodo že v čebrih z ledom. Kar moramo mi, gostje, prinesti s seboj, je le – dobrovoljnost!

Najbolj pomembna lastnost dobrih jedi je, da nas spravijo v dobro voljo. Kajti nismo vedno dobre volje, če pridemo lačni in gremo siti. Lahko smo sicer siti, a smo še vedno sitni … Če pa je dobro, smo siti in dobre volje!

Zato še tako dobre jedi in še tako veliko gostoljubje gostiteljev ne bo pomagalo, če bomo že prišli slabe volje, nato ves čas iskali zgolj napake in nergali, postavljali v gosteh svoje pogoje, iskali le svoje jedi, okuse, navade in razvade, ter se upirali z vsemi štirimi, da bi bili – gostje. Pojdimo v gostilno v goste, in pojdimo dobronamerno in dobrovoljno. Le v tem primeru bomo na koncu tudi zadovoljni.

Bistro Štorja

Gostinci, bodite gostitelji!

Starih gostiln, ki so imele krčmarja in krčmarko, družinsko tradicijo, hišne jedi in recepte, ki so se prenašali iz generacije v generacijo, (skoraj) ni več. Tudi gostov, ki so še znali in hoteli kuhati, zato v gostilne niso hodili zaradi lakote, temveč zaradi družabnosti in gostoljubja, ne … Zdaj so le še nove gostilne za nove goste. Toda, zaradi tega se gostoljubje v gostilni, pa čeprav se danes raje imenuje bistro, ne sme izgubiti!

Zato Teden restavracij v letu 2025 s poudarkom Gostoljubni gostinci, zadovoljni gostje izpostavlja pomen gostoljubja. A kaj to pomeni? Da bodo porcije večje, računi pa nižji?

Bistvo Tedna restavracij je že od vsega začetka, da so cene prijazne, in da ima meni TR vsaj tri hode, z obveznim pozdravom iz kuhinje. Toda zaradi tega Teden restavracij ni razprodaja, akcija znižanih cen ali outlet (z lanskimi neprodanimi meniji). Pravzaprav je ravno obratno, bistvo Tedna restavracij je, da je ta teden, ki zato traja deset dni in se letno dvakrat ponovi, najokusnejši teden v letu.

Da bo res tako, bo vsaka restavracija poskrbela po svojih najboljših močeh, zmožnostih in sposobnostih, da nas bo kar najboljše pogostila. Zato jih s poudarkom TR Gostoljubni gostinci, zadovoljni gostje ne nameravamo učiti, kako naj pogrnejo mizo, prinesejo vodo, postrežejo chefov pozdrav in odnašajo prazne krožnike. Tudi ne pričakujemo, da nas bodo pričakali z godbo na pihala in se od nas poslovili z ognjemetom. Ker ni namen gostoljubja, da nas strežejo spred’ in zad’.

Od gostincev vedno, v Tednu restavracij pa še posebej, pričakujemo, da so – gostitelji! To je izziv poudarka TR leta 2025, ki ga postavljamo zato, ker menimo, da je tega v naših gostilnah še premalo. Zato naj Teden restavracij pokaže, kako se v gostilnah gosti, da bo to potem prešlo vsem, gostiteljem in njihovim gostom, v navado.

Gaudi&Naan

In kako se to naredi? Kako se gosti? Če ”zahtevamo” od gostov, da niso (le) obiskovalci, kupci, stranke, (mimo)jedci in plačniki, temveč so naši dragi gostje, potem tudi želimo, da tudi gostinci niso (le) prodajalci, izvajalci, strežniki in računovodje, pač pa pravi gostitelji.

A to, seveda, ni preprosto in enostavno. Kajti, kako gostiti in biti gostitelj, ni predpisano v nobenih pravilih in zakonih. Če bi bilo, ne bi bilo gostoljubno! Ne b i bilo iskreno, pristno in posebno. Bilo bi le zaigrano.

Tako pa gre za občutek, kako z občutkom gostinci to naredijo, in kako gostje to občutijo. Bistvo je ravno v tem, da ni predpisano, temveč je spontano, naravno in dobrovoljno. Nekje je dovolj že prijazen pozdrav pri vratih, drugje stisk roke pri prihodu in objem pri odhodu, nekje smo veseli, ker nas pozdravi gospodar, drugje nas presenetijo, ker nas popeljejo k mizi, na kateri je že naše ime. Pa smo šele pri pozdravu … In kaj potem, kam s plašči, na naslonjalo stola, na obešalnik ali v garderobo? Kdo nas sleče, sami, partner, natakar, gostitelj? In ko sedemo, kaj potem? ”Kaj boste pili?”, ali: ”Dobrodošli pri nas!”

Restavracija Strelec

Poudarki TR, ki so večni

Poudarki Tedna restavracij niso akcije, ki bi imele omejeni rok trajanja. Ti poudarki niso le letni, temveč so večni. Poudarki prejšnjih Tednov restavracij, ki veljajo tudi letos:

  • Prispevek novi slovenski kuhinji;
  • Lokalno in ustvarjalno;
  • Najprej jemo z očmi;
  • Prijazno do narave;
  • Pozdrav iz kuhinje je obvezen;
  • Vinska spremljava je dobrodošla;
  • Tradicija in sodobnost z roko v roki;
  • Moja gostilna, moja zgodba;
  • Več okusa, manj ostankov.
  • Original, ne kopija